neděle 23. července 2017

Dort ze zakysané smetany


Milý deníčku...dort ze zakysané smetany je naprostá primitivnost. Uznávám. A proč by ho měl člověk vůbec dávat na blog, pro inspiraci. Zase uznávám. A zvládne ho i malé dítě. Taky pravda. Ale pořád to je moje nejoblíbenější letní sladkost. A taky ta největší nostalgie, protože je to ta první věc, co jsem kdy "uvařila". Sama! (když nepočítám naprosto nepoživatelné polévky, které jsem každý večer nutila jíst svého dědu, když jsem u nich byla na prázdninách. Dodnes velký respekt, snědl je:) Ale dort ze zakysky, to je ono. Je to dobrý. Je to mokrý. A plný ovoce. Nemusíte ve vedru rozpalovat troubu. A vždy sklidí úspěch. A nejlepší je, když ho necháte dva dny zaležet. Dost často to ale u nás nevyjde, takže good luck :)








A jak na to...

5 zakysaných smetan - každá po 250 ml
moučkový cukr - 10 polévkových lžic
ovoce
velký balíček dětských piškotů - 240 g

Nakrájím si ovoce - nejlepší jsou maliny (ty nekrájím), ty ráda doplňuji něčím tvrdším jako jsou nektarinky, není špatný ani klasicky s jahodami a nebo s ostružinami. Zakysky si smíchám s cukrem. Dortovou formu vyložím alobalem - asi není nutné, ale já jsem líná, takže to je pro mne jednodušší na pozdější porcování. Dno formy poté vyložím piškoty, rovnou plochou dolů. Můžete se pokusit i lehce obložit piškoty stěny - když Vám nebudou padat. Na piškoty dám ovoce, zakysku a pak už jen vrstvím piškoty-ovoce-zakyska, dokud vše nespotřebuji, s tím, že poslední vrstva by měla být zakyska. Pak už jen přiklopím alobalem a dám do lednice zatuhnout, přes noc.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena