úterý 7. dubna 2015

Těstoviny s mátou, chilli a kapary


 Milý deníčku...mého kamaráda Jirku znáte. Nejen že stojí za vizuální stránkou blogu, oba milujeme cestování (jak prožít jeden den v Hanoji jste si mohli v jeho podání přečíst zde), ale i skvěle vaří. A když mi jednou uvařil tyhle těstoviny s mátou, kapary a chilli, věděla jsem, že má smůlu a tento recept mu prostě sprostě ukradnu:) Je fakt, že použití rajčatové passaty místo cherry rajčat je můj skromný nápad (a je mi jasné, že si to taky vyžeru), ale jinak, jak Jirka říká, je to recept z jedné berlínské kavárny a popsal mi ho přesně v 17 slovech (holt, mě to trochu víc kecá..) Každopádně, když přidáte mátu, dostanete skvěle osvěžující jídlo, které v kombinaci se slanými kapary (kupte si ty naložené v soli), chilli a parmazánem tvoří naprosto neodolatelnou a unikátní kombinaci...




A jak na to...

2 stroužky česneku
rajčatová passata (asi 350 ml) nebo cherry rajčata, 2 hrsti
kapary (naložené v soli, přinejhorším v nálevu)
hrst máty
olivový olej
parmazán
sůl a pepř
těstoviny

Česnek si oloupu a nasekám. Lehce ho opeču na olivovém oleji spolu s nasekanou asi polovinou chilli papričky (dle chuti) a přidám rajčata - buď passatu či cherry spolu se lžící cukru a špetkou soli. Nechám lehce odpařit vodu - za stálého míchání. Kapary propláchnu a přidám na poslední fázi do omáčky, už by se neměly vařit. To samé s udělám s mátou - omyji listy a nasekám - přidám do omáčky, menší část si schovám na ozdobu. Nejlepší je omáčka se špagetami, linguine či fetuccine. Uvařené těstoviny smíchám s omáčkou, posypu zbytekm máty a bohatě zasypu nastrouhaným parmazánem. Zakapu olivovým olejem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena