neděle 12. dubna 2015

Maso a kobliha - dobré maso, dobrý oběd!


Milý deníčku...pokud jste již zapěli oslavné ódy na Sansho a o jejich slideru s krabem nebo hovězí rendangu se Vám už i zdá, je správný čas vyzkoušet nové dítko Paula Daye, bistro/řeznictví Maso a kobliha. Za poměrně krátkou dobu existence už se stihlo dostat do michelinského průvodce a pro mě osobně to je místo, kde fakt cítíte radost - radost z vaření, z dobrého jídla, z dobrého masa, protože dobré maso - dobrý oběd! Maso a koblihu najdete hned naproti Sanshu v Petrské a je to místo kam můžete zaskočit na nečekaně dobrý oběd, probírat byznys, zajít po práci na pivo a něco k němu, nebo na sobotní brunch spojený s nákupem klobásek, slaniny či masa. Hodně dobrým nápadem pro nerozhodné je i nabídka masových bedýnek z The Real Meat Society. Je to jedno z těch míst, kde se dobře cítí všichni - a cítíte to i z obsluhy nebo majitele. Ceny jsou vyšší. Možná Vám přijde hodně divné dát za párek s kaší 165,- plus pade za koblihu, ale věřte mi, že to za ty prachy stojí. Maso je skvělé - u Paula Daye by nikdo snad nečekal ani nic jiného. Pivo je skvělé - osobně mám moc ráda Matušku a tady máte minimálně dva druhy točeného. Pokud se ale v jídle jen porýpete a na oběd si dáváte salát, nechoďte sem. Jí se tu tradičně od čumáčku po ocásek a to co dostanete je výkvět britské pub klasiky. Maso, tučné maso a ještě tučnější maso. Ale není třeba mít obavy. Pokud na oběd zvládnete svíčkovou s knedlíkem, řízek nebo smažák, budete na tom kaloricky nastejno. Ale bude to asi o stoprocent lepší. Sezónní nabídka doplňuje stálé menu a pokud si chcete udělat rychlé povědomí o tom, co zde čekat, nabízím malou ochutnávku:
Pokud máte malý hlad, zasytí Vás sekce Něco menšího - vepřové kůžičky s avokádovým dipem, polévka, slider s kroketami či se smažákem (právě v nabídce). Ale za mě, one and only, skotské vejce (95,- CZK). Maso je neskutečně šťavnaté, žloutek krémový, panko strouhanka křupe a k tomu lehce pálivý, nasládlý dip. 



Jestli máte fakt hlad, vyberete si buď Něco většího nebo něco V chlebu. Mimochodem, o pečivo se tu stará Maškrtnica, jedna z nejznámějších českých foodbloggerek, pekařek, prostě queen of kvásek!  Když to tak vezmu, jsou to prostě strašně jednoduchá jídla, postavená na kvalitních surovinách, chuťově vyladěná a budete z toho mít radost. Takovou klasikou jsou už zmiňované klobásky s kaší (165,- CZK). Byly, jak jinak, skvělé. Cibulová gravy (šťáva) byla dokonalá, tak dobrou jsem nejedla snad nikdy. 



Já ale stejně dávám přednost masu či vnitřnostem a tohle vše dostanete ve faggotu s kaší z pečených brambor a hráškem. Nic víc britského snad ani nemůže být. Je to klasické "řeznické" jídlo, prostě smícháte vepřová játra, srdce a bůček a z toho umelete směs, kterou zabalíte do pohrudnice - a osmažíte. 


K tomu dáte kaši, hrášek a skvělou silnou masovou šťávu. Nic složitého a využijete všechny zbytky. Osobně jsem se ještě zamilovala do masokobliháckého porcelánu a nedat si sladkou tečku, to by byl hřích. A co jiného než koblihu s krémem s pravou vanilkou (55 CZK). Ale, tohle je prostě Paní Kobliha, tohle jsou ty koblihy, které znáte od babiček, takto by měly všechny koblihy chutnat! Můj manžel mi říká, že i když se tvářím jako lejdy, tak když jím, občas vypadám jako čuně čuňátko. Ale upřímně, když jsem si vychutnávala tuhle koblihu, krém měla rozmazaný po celé hubě puse a cukr nalepený ve vlasech, bylo mi to fuk. Tak byla dobrá.


Ano, můj přístup je možná nekritický, ale já mám prostě vždy radost, když někdo něco dělá pořádně. Že mu prostě záleží hlavně na tom, jestli jsou hosté spokojení a chutná jim. Že primárně necítíte, že jde jen o prachy. A o tom by foodbyznys dle mého měl být.

Maso a kobliha
Petrská 23
Praha 1
tel: +420 224 815 056




Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena