sobota 11. října 2014

Singapurská kachna

 
Milý deníčku...pokud Vás čeká důležitý oběd či večeře, a je celkem jedno jestli se jedná o oběd pro příbuzné či večeři pro přátele, chcete se předvést. Samozřejmě, pokud zvolíte českou klasiku, nemůžete šlápnout vedle, já však doporučuji se trochu odvázat a zvolit klasiku kuchyně asijské. Ne tedy kachnu pekingskou, ale singapurskou. Rozdíl je v mnohem jednodušší přípravě, kachna se pouze peče, nesuší se a nemarinuje, což Vám mnohonásobně ulehčí práci a zkrátí čas přípravy. A když zvolíte coby přílohu smažené rýžové nudle, budete naprosto nadšení. Původní recept na singapurskou kachnu jsem objevila v kuchařce Jiřího Śtifta - Dobrého kari není nikdy dost..., což je pro mne jeden z nejpovedenějších kuchařských počinů tohoto roku. Dle mého skromného soudu, úroveň českých kuchařek je hodně různá, nejsem typ, co vsadí na líbivý design a pokud máte za knihu zacvakat skoro pětistovku, receptů je tam poskrovnu a jen se to hemží líbivými fotkami a (sice promakanou) grafikou, nic vám ta kniha prostě nedá, skoro mi přijde, že si jejich autoři z lidí dělají srandu. Ke knize jsem přistoupila s despektem, prolistovala, pak se začetla a došlo mi, že přesně tohle jsem hledala. Některé suroviny jsou sice obtížněji sehnatelné, není to však úplně nereálné a třeba tyto jednoduché recepty, jako je singapurská kachna, jsou skvělé a vážně efektní. Trochu jsem si recept upravila, přidala zázvor, čímž to zase posunete do jiných geografických podmínek, ale věřte mi, že tak příjemnou alternativu klasické pečené kachny se zelím jsem dlouho neochutnala. S kachnou se výborně doplňuje i nějaké lehčí červené víno - tedy možná alternativa svatomartinského hodování?
 

A jak na to...
 
polovina kachny
sůl, pepř
koření 5 vůní (kajenský pepř, badyán, hřebíček,skořice a fenykl, seženete už namíchané)
 
Kachnu omyji, osuším, opepřím, nasolím a posypu kořením. Upeču ji doměkka, pomalu, při 160 °C, podlévám výpekem. Po upečení ji vykostím a maso natrhám na malé kousky. Kůži si dám zvlášť, a jakmile si budu připravovat wok na zeleninu, osmažím ji dokřupava.
 
1 paprika
1 stroužek česneku
1 mrkev
malý kousek kapusty nebo zelí
chilli paprička
sezamový olej
 
Rozpálím si wok a na kapce oleje osmažím kůži z kachny, dám poté stranou. Očistím si zeleninu, nakrájím nebo nastrouhám na malé nudličky a opeču ji. Poté do woku přidám kachnu a kůži, nechám prohřát, případně dosolím a připravím si omáčku.
 
3 lžíce rýžového octa
lžíce sezamového oleje
3 lžíce ústřicové omáčky
asi 1 cm velký kousek zázvoru
 
Zázvor oloupu, nastrouhám, zbytek ingrediencí promíchám se zázvorem na omáčku a zaliji jí směs masa a zeleniny. Nechám chvíli prohřát.
 
rýžové nudle vermicelli
olej
 
Rozpálím si v kastrůlku olej, nudle (nevařené!) si nastříhám na menší kousky, ty vhodím do oleje a okamžitě obrátím, nudle se totiž v mžiku nafouknou. Vytáhnu je aby se nespálily, dám okapat na papírovou utěrku a servíruji s masem a zeleninou.
 
 
 

2 komentáře:

  1. Takovou porci jsi nemohla sníst! Už se těším až ji u Vás ochutnám.mamka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepodceňuj svoji dceru :) Ale vážně, zvládli jsme to ve dvou..:)

      Vymazat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena