úterý 21. října 2014

Když na snídani...tak do Mého šálku kávy


Milý deníčku...pražský Karlín žije a příjemných podniků tu kromě Krystalu najdete spoustu. Ať už to je kavárna či vinárna, v Karlíně výborné podniky rostou jako houby po dešti. A ještě více než dříve se to tu začíná podobat Berlínu. Avšak naštěstí se Karlínu daří svou autentičnost udržet. Můj šálek kávy je už známou a osvědčenou adresou, pokud potřebujete kofeinový nášup hned (a nejen) po ránu. Nejsem kávový maniak (dám denně asi jen 6 káv), někdy kávě řeknu kafe (což bych jako správný foodie fakt neměla) a nejlépe si ho vychutnám v klasické kavárně. Proto mám s podobnými kavárnami skandinávského/hipsterského typu trochu problém, prostě se tu podle mne nedá jen tak válet a číst noviny. Přesto se však cítíte v Mém šálku kávy velice příjemně, ale je spíš na setkání s přáteli či na schůzku než na single zašívárnu. Podnik je už pár let vlajkovou lodí pražírny Doubleshot a Vaše srdce zaplesá nad výběrem -  ať si už žádáte kávu filtrovanou, jejíž nabídka se měsíčně (dle sklizní) obměňuje (pro fajnšmekry doporučuji degustační set tří káv),

 
či dokonalý flatwhite, cappucino (i s bezlaktóz friendly sójovým mlékem) či latté, za mne tedy nejlepší latté v Praze.
 

K pití si můžete dát za 10 Kč kohoutkovou vodu (jejíž cena jde na humanitární účely) či limonády, doporučuji citronádu se šalvějí, zázvorovou a moc nedoporučuji okurkovou, většině lidí chutná jako salátový nálev.
 
 
Pokud jde o obsluhu, hodnotila bych klasikou, tedy průměrem. Rezervace na obligátní půl desátou v neděli ráno byla přijata bez problémů, ovšem to, že by mi slečna na druhém konci telefonu řekla, že Šálek v neděli otvírá až v deset je věc druhá. Ok. Jinak bych asi neměla problém, dokonce i když hodina pokročila a v kavárně začal být nával, nebyl to problém, ale asi bych uvítala lehce osobnější přístup, v tomto druhu konceptu bych snesla i více "drzejší" a více prozákaznický přístup, tedy že mi někdo něco doporučí, nabídne etc... 
Na moji osobní pražskou snídaňovou mapu ovšem Šálek patří, nabídka snídaní tu není špatná. Snad jen bych vytkla poznámku v jídelním lístku "veškeré pečivo je z domácí produkce". Pokud by bylo, tak můj toast by neměl tak pravidelné tvary...Čímž se dostáváme k nabídce. Klasikou je snídaně anglická, kdy dostanete ztracená vejce, slaninu, fazole a grilovaná rajčata, doplněná obligátními párky. Je moc fajn, že zde to je italská salsiccia, z dílny Amaso.cz, pod hlavičkou Ambiente a snad nejznámějšího českého řezníka, Františka Kšány. A byla vážně skvělá!
 
 
Pokud toužíte po vejcích (z volného chovu), doporučuji vynikající ztracená vejce na toastu s pražskou šunkou, rukolou a holandskou omáčkou. Na rozdíl od vejcí Benedict v Imperialu, je zde omáčky minimum (škoda) ale je lehčí, zajímavější, pražská šunka je skvělá a chuťově vše nádherně s vejci ladí.
 
 

Pokud jde o dezerty, to je ta věc proč v Šálku doporučuji jen snídaně - dezerty se mi prostě nelíbí. Ale to je asi spíš jen můj problém, ale prostě cookies, müsli tyčinku či cupcakes za (nejen po-snídaňové) dezerty nepovažuji. A ze dvou druhů dortů se mi prostě nelíbil ani jeden.  Ale pokud máte radši snídaně sladké, Šálek slibuje lívance, müsli či ovesnou kaši. Což ovšem už většina z nás po vejcích do sebe nedostane. Sečteno podtrženo, na víkendovou snídani Šálek doporučuji. Pokud se zlepší s dezerty, budu jen nadšená, pro kávové fajnšmekry je to však jedna z nutných zastávek!

Můj šálek kávy
Křižíkova 386/105
186 00 Praha 8
tel: 222 981 874
 

2 komentáře:

  1. Tak vyhlášená kavárna a já tam ještě nebyla :(((( Po těch fotkách jsi mě ale dobře nalákala :-D

    Hezký večer,
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena