pondělí 4. srpna 2014

Sicilské pesto

 
Milý deníčku...každé léto mi zlepší náladu čerstvá voňavá rajčata. I voňavá sušená rajčata. A deštivý večer nejlépe zlepší v kombinaci s těstovinami. A pěkně zostra - tedy s chilli papričkou. A aby toho temperamentu nebylo zase moc (pokud máte i italskou domácnost, už by to nemuselo klapnout:-), čerstvá ricotta pesto zjemní a dodá pěknou krémovitost. Obávám se však, že nic takového jako pravé sicilské pesto neexistuje - a pokud ano, tak každá Sicilanska ho bude připravovat jinak. Já se ho snažím dělat co nejjednodušeji, v pracovním týdnu k večeři většinou nic složitého stejně nestíhám a chleba s paštikou mně zase nebaví. Takže mi navíc můžete věřit, že tuhle skvěle pikantní omáčku na špagety zvládnete opravdu kdykoli.



A jak na to...
2 stroužky česneku
2 masitá rajčata
6 sušených rajčat
polovina hrsti černých oliv
čtvrt hrsti kaparů
1 menší chilli paprička
1 balení čerstvé ricotty
 
Česnek oloupu. Rajčata spařím horkou vodou a oloupu slupku. Všechny ingredience (kromě ricotty) nahážu do robotu se sekáčkem a nebo rozmixuji ponorným mixérem. Nakonec přidám ricottu a domixuji. V osolené vodě s kapkou oleje uvařím těstoviny. Než je scedím, tak si odeberu naběračku vody z těstovin a přiliji k pestu. Opět promixuji. Teď mám dvě možnosti - buď jej použiji vlažné a nebo ho přeliji do menšího kastrůlku a prohřeju. Já dávám přednost variantě č. 2. Pesto promíchám s uvařenými těstovinami a podávám s nastrouhaným parmazánem.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena