pondělí 2. června 2014

Když na snídani...tak do Imperialu...?


Milý deníčku...když se rozhodnete jít na víkendovou snídani do Café Imperial, rozhodně si ji zarezervujte předem. Díky vedlejšímu hotelu Art Deco Imperial sem na snídani chodí spousty turistů. Myslím si, že i z toho důvodu si tu snídani víc vychutnáte a) v pracovní den  (i když zde pozor na business meetingy), b) o něco později než je moje obligátní půl desátá. Café Imperial je vlajkovou lodí Zdeňka Pohlreicha. Nikdy jsem na televizní celebrity moc nebyla, ale v případě "televizních" kuchařů by mělo platit, že by neměli vařit blafy a přitáhnout lidi k vaření, což se v tomto případě rozhodně podařilo. Nu ale to bych odbočila. Těch snídaní v Praze obrážím v poslední době celkem dost. A to Vás nutně vede ke zamyšlení. Zatím musím říci, že snídani v Savoyi se dle mého soukromého hodnocení dosud nic nevyrovnalo. A to jsem si naivně myslela, že Imperial je podnik stejného ražení jako Savoy. Není. Takhle. V Imperialu je to fajn. Prostředí je velice příjemné, obsluha profesionální a lehce žoviální (proč ne), můžete sem vzít i děti, takže vcelku není nic moc co vytknout. Až do chvíle kdy přijde obsluha a zeptá se Vás, co si dáte k pití. Aniž byste viděli jídelní lístek. Já moc nemusím hru "zkusme společně najít, co bych si mohla k pití dát", mám prostě ráda objednávku pod kontrolou. Takže si to ráda přečtu. Ale tady se na to moc nehraje. Budiž. Jak jsem však vydedukovala později ze snídaňového menu, káva by měla být součástí snídaňových setů. Obávám se, že v našem případě nebyla a byla účtovaná zvlášť. Ovšem když si sem zajdete jen na kávu, dejte si k ní zázvorovou limonádu z britské farmy Belvoir. Zvlášť ta zázvorová je jen pro silné povahy!:-) Na co jsem se však v Imperialu moc těšila byla vejce Benedikt. V Praze je moc neseženete, osobně jsem je viděla coby součást snídaňového menu zatím jen asi v 5 podnicích a přiznám se, že na nich ujíždím. Je to americká snídaňová klasika, skládající se z anglického snídaňového muffinu (tvarem něco podobného, co za snídaňový muffin vydává McDonald's, ovšem přidejte tomu chuť a normální nutriční hodnotu), šunky, pošírovaných vajec a vše bohatě (zde hodně bohatě) zalité čerstvě připravenou holandskou omáčkou, posypané pažitkou. Vejcím Benedikt v Imperialu není rozhodně co vytknout. Sice nehnízdí na muffinu, což mi moc hlava nebere, neboť anglický muffin s lososem je hned následující chod na snídaňovém jídelníčku, ale trůní na jiném druhu pečiva. Ale přiznám se, že mi to vůbec nevadilo, bylo to opravdu moc dobré, slovy klasika, bylo to sexy jídlo:-)


Jelikož jsem měla ještě hlad - přeci jen, dejte si na snídani jen dvě vejce!- objednala jsem si ještě francouzskou snídani. Tady nastoupilo zklamání. Složení zní skvěle - croissant máslový, bageta, máslo, džem, káva s mlékem (!). Pain au chocolat, který byl na talíři také, byl fajn. Bageta byla hrozná. Úplně stejnou, dvakrát tak velkou bagetu dostanu za nějakých 15 kaček v supermarketu. A jelikož byla neděle, byla suchá a lehce okoralá. Hm. Croissant byl celkem fajn, s tím máslem sice šetřili při přípravě, ale znám i horší. Ovšem, já bych v podniku typu Imperial chtěla čerstvé a domácí pečivo (když to evidentně jinde jde)! Prostě domácí máslový croissant! A do toho fakt měl tenhle imperiální daleko. Nemyslím si, že cena 158,- kaček za bagetu, džem a máslo je slušná. Není. Chápu že restauratér potřebuje mít zisk, nejsem praštěná, ale hluboce mě uráží, že si někdo myslí, že tohle za ty prachy prostě stačí. Navíc když tady přicházím i o kávu a platím si ji zvlášť. Já bych neřekla ani slovo, kdyby ta kvalita byla jinde, ale prostě nebyla.
 
 
Moje lepší polovička zvolila americkou snídani. Tady se nezmýlíte. Dvě vejce (sázená či míchaná) slanina, rajčata, klobásky, bramborová placička, máslo, chléb, káva nebo čaj (tohle mě vážně baví:-) Proti tomu nemám co říct, klasická snídaně, vynikající párečky, dobrá slanina a vejce. Jen ty bramborové placičky sice nebyly klasické hash brown, což není problém, ale byly hlavně lehce nakyslé. Dle mého bylo na vině zvolené dochucení, tedy worcester. Nevadil mi, ale dovedu si představit, že někteří worcestru zrovna nefandí.
 
 
Shrnuto podtrženo - čekala jsem víc. To prostředí je úžasné, inspirativní a tak bych čekala víc i od jídla. Určitě sem někdy zase zajdu na vejce Benedikt, ty byly vážně vynikající, ale poměr cena/výkon pro mne snídaňové zklamání. Ale dovedu si představit, zkusím i oběd/večeři, nebyla jsem tak úplně odrazena.
 
Café Imperial
Na Poříčí 15
110 00  Praha 1 - Nové město
tel: +420246011440


Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena