čtvrtek 29. května 2014

Vepřová panenka na whisky


Milý deníčku...naložit maso do marinády mě nikdy moc neoslovovalo, ale když jsem jednoho odpoledne našla recept na whisky marinádu, věděla jsem, že to prostě musím vyzkoušet. Kupodivu to bylo na jednom švédském webu, což v zemi, kde máte systembolaget, tedy státem řízený prodej alkoholu, mi přijde celkem dost úsměvné. Proč? Protože když se s reakcemi typu- "No to nemyslíš vážně, takový dobrý pití a ty z toho vaříš" - setkáte v Čechách, co pak v takovém Švédsku? :-) Moc vepřové maso nemusím, ale řekla jsem si, že když ho zkombinujete s dobrou whisky, nemůže Vám vzniknout nic špatného. Takže, malé okénko do toho, co je dobrá whisky. Aniž bych chtěla působit jako všeználek, základem je singl maltovka. Tedy whisky z jednoho druhu ječmene, vyrobená v jedné palírně. Což je zásadní rozdíl oproti blended whisky, neboli whisky smíchané z několika produktů z více palíren. I když taková Ballantine's (míchaná) také není špatná :-) Každá whisky pak má jinou chuť, jiné aroma. Jak už jsem uvedla v receptu na Laphroaig lanýže, já jsem zastáncem whisky s kouřovou příchutí. Netrvám nutně na Laphroaig z ostrova Islay, tohle není díky vysokému obsahu fenolu žádný ajr koňak, slečno. Hodně kouřová je tak třeba i Talisker z ostrova Sky, Highland Park či víceletá Lagavulin. Marináda z whisky je jednoduchá a naprosto skvělá, dodá pak masu jako je panenka opravdu jiný rozměr!



vepřová panenka
1 menší chilli paprička nebo lžička chilli vloček
větší panák kouřové whisky
větší panák světlé sójové omáčky 
menší lžička hnědého cukru
2 větší stroužky česneku
zelené fazolky
sůl, pepř. olivový olej
 
Panenku očistím, odblaním a nakrájím na medailonky. Nasekám chilli a česnek, smíchám vše kromě fazolek na marinádu, do které dám marinovat medailonky z panenky, minimálně na  2 hodiny do lednice. Fazolky očistím a uvařím nejlépe v páře, na zkus. Na pánvi rozehřeji olivový olej a dám na něj opékat medailonky. Asi po minutě je otočím, maso musí být zatáhlé, ale nesmíte z něj udělat tvrdou podešev, musí zůstat šťavnaté. Takže já maso opékám tak 6 minut, pokud chcete propečenější, tak déle. Na poslední tři minuty k masu naliji zbytek marinády a nechám z ní udělat šťávu. případně dosolím a dopepřím. Servíruji s fazolkami.
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena