čtvrtek 22. května 2014

Salát z černé čočky s koriandrem a pečenou paprikou


Milý deníčku...venku to začíná pomalu připomínat léto a proto se vracím k lehčí stravě. Jednak proto, aby si člověk trochu pročistil organismus, ale i proto, že si to pak člověk v plavkách lehce vyčítá:-) I když třeba takoví utopenci či pečené koleno s vychlazeným pivem jsou jedny z věcí, kterých se v létě nevzdám:-) Černou čočku Beluga jsem si v poslední době hodně oblíbila, má takovou skvělou oříškovou chuť. Pro podobu salátu jsem ji doplnila sladkou pečenou paprikou, česnekem a aby to nebylo zas moc zdravé, křupavou schwarzwaldskou šunkou. Když jsem salát připravila jednoho květnového večera, najednou jsem jasně cítila, že tomu něco podstatného chybí. A to byl koriandr. Ještě před měsícem jsem ho nesnášela. Takové vietnamské phở pro mne bylo díky koriandru doslova utrpením. Ale po tomto jídle jsem jej začala milovat. Salátu dodal skvělou protiváhu, lehce to šlo do asijské fusion, prostě, byla jsem nadšená. I když jsem na to musela zlikvidovat celou rostlinku koriandru:-)



A jak na to...
 
baby salát
černá čočka
červená paprika
schwarzwaldská šunka
česnek
koriandr
citrón
sůl, pepř, olivový olej
balzamikový ocet
 
Čočku zaliji vodou a uvařím. Na pánvi si opeču pár nakrájených stroužků česneku a natrhanou šunku, přidám čočku, zakapu balzamikovým octem, čočka by měla být lehce kyselá, osolím a opepřím. Nechám vychladit, tak, aby byla jen lehce vlažná.  Papriky rozpůlím a zbavím semínek, omyji a nakrájím na silnější plátky. Ty peču pod grilem slupku nahoru, dokud slupka nečerná a nezačnou se nafukovat "puchýřky". Poté je vyndám, přehodím na talíř a ten přikryji druhým talířem. Za pár minut se papriky "zapaří" a půjdou lehce sloupnout. Omyji baby salát, rozdělím na lístky a dám na talíř. Natrhám větší hrst koriandru, použiji i stonky. Lístky a stonky promíchám s čočkou. Čočku nasypu na salátové lístky a zdobím pečenými paprikami.
 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena