pondělí 10. března 2014

Krystal Mozaika Bistro


Milý deníčku...Krystal Mozaika Bistro zaujímá v mém soukromém hodnocení velice vysoké místo. Vlastně, poměrem cena/výkon mi na Prahu přijde jako jedna z nejlepších možností dobře se najíst. Tenhle nenápadný podnik vyrostl po úspěchu své starší sestry, restaurace Mozaika u Náměstí Jiřího z Poděbrad, v Karlíně. Karlín se po povodních v roce 2002 stal velice žádanou čtvrtí a především to tu opravdu žije. Nejen proto sem krystal Mozaika Bistro dobře zapadlo. Koncept neo-bistro stylu restauraci hodně sluší a užijete si tu jak romantickou večeři ve dvou tak se skvěle pobavíte s přáteli. V zadní části restaurace navíc můžete sledovat kuchaře při práci či si zde nechat hrát v miniaturní kuchyňce své ratolesti. Chodím sem opravdu dost často, takže mohu konstatovat, že jsem za poslední tři roky nebyla zklamaná. Nikdy. A to ani obsluhou, která se sice mění, od hodně žoviální po málomluvnou. Budu možná nekritická, ale jsem tu hodně spokojená. Vlastně, je to mé nejoblíbenější místo v Praze. Nečekejte žádnou škrobenost, tohle je prostě normální příjemná restaurace, kde Vám bude dobře. A navíc, chodím sem ráda na ryby, umí je tu připravit opravdu skvěle. A taky na burgry. Ať už na klasickou stálici jídelního lístku hamburger Krystal s karamelizovanou cibulí, nebo na různé druhy sezónních. Za jeden z nejzdařilejších považuji loňský jarní jehněčí burger s medvědím česnekem. Jedním z nejlepších způsobů jak začít dobrou večeři je dát si tzv. karlínské mezze, předkrmy, které Vám zabalí v půvabných skleničkách i s sebou. Moje doporučení? Jako nejzdařilejší kombinace se mi jeví následují: jemná drůbeží paštika se smrži, jejíž jemnost skvěle vyvažují pikantní brusinky a škvarková pomazánka z přeštíků, tedy ze spokojených přeštických prasátek. Když si tenhle škvarkový skvost namažete na domácí chleba a posolíte, máte pocit, že jste v nebi. Skvělá je jak obyčejná s cibulí, tak i se sušenými rajčaty. Ale mají tu i výborný hummus, quiche či tatarák.



V Krystalu máte možnost ochutnat klasické moderní menu, sestávající z české a francouzské klasiky, jako hovězí krk ve svíčkové omáčce, kachní konfit se zelím, hovězí na víně, telecí řízek s bramborovým salátem (například moje babička se do něj zamilovala) či cokoli připravené "sous vide", tedy ve vakuu při pomalém vaření, na což jsou v Krystalu vážně machři. Ale jelikož zde vždy naleznete sezónní jídelníček, tak pokud si nevyberete v klasice, tak v sezónní nabídce určitě ano. Jak už jsem napsala, ryby tu umí skvěle. Jako třeba mořského vlka (za ty roky jsem vypozorovala, že to je v Krystalu opravdu oblíbená ryba:-), ale jedla jsem tu i nejlepšího candáta) na batátovém pyré, se zelenou čočkou Le Pui (taková ta skvělá pevná francouzská čočka).
 
 
Pokud toužíte po chuťově výrazném jídle a zároveň chcete zkusit něco, co jste v životě nejedli, dejte si brzlík. Ano takovou tu věc, co Vaše babičky dávaly do plíček na smetaně (neboli pajšlu). A přitom to může být taková lahoda. Telecí brzlík je jemný, lehce stravitelný a obsahuje spoustu vitamínů a bílkovin. V Krystalu ho servírují na skvělé omáčce z bílého vína se šalvějí, což ho neskutečně ovoní, s kořenovou zeleninou a máslovou bramborou kaší. Vážně, pokud jste nikdy neochutnali, zkuste, stojí to za to a vážně mi tímto jídlem udělali radost.
 
 
No a pokud chcete opravdu zažít něco úžasného, doporučuji klasiku, steak z hovězího pupku, který trůní na dokonalé bramborové kaši s pečeným česnekem, lehce řízné a neskutečně hedvábné. A kolem dokonala silná, velice výrazná telecí demi-glace s lanýžovým olejem. A to je jen sezónní menu!
 
 
Pokud máte místo na dezert (což já mám vždy, bohužel však nemám vždy po ruce foťák - zvlášť zde, chodím sem tři roky a vždy jsem ho zapomněla, asi osud) tak si dejte alespoň levandulové creme brulée, je dokonalé, bohužel však již z jídelníčku zmizela úžasná čokoládová pěna a krupicová kaše. Navíc, mají tu dobrý výběr vín a také pivo, točí tu i Matušku! Neváhejte a rozhodně to zkuste!
 
 
Krystal Mozaika Bistro
Sokolovská 101/99
186 00 Praha 8-Karlín
 
+420 222 318 152
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena