úterý 11. února 2014

Když na snídani...tak do Savoye!


Milý deníčku...za jídlem nejen ráda cestuji, ale taky na něj ráda chodím i doma v Praze. Proto jsem se rozhodla představit i pár svých oblíbených podniků, nechci se snažit o ultra objektivní recenze podniků a skvělých nových trendy foodie míst, spíš jen představit pár míst, kam ráda doma chodím, výborně se najím (jak říká můj manžel, když jsem hladová, tak se mnou není k vydržení) a mají tu správnou atmosféru co mi sedne. Nic víc, nic míň. Pokud Vás třeba inspiruji a budete spokojení, budu jen ráda. A začneme stylově -  takže snídaní. Jak už jsem jednou řekla, snídani mám nejradši z celého dne. Dejte mi pořádnou snídani a budu spokojená. Do Café Savoy jsem se na snídani chystala už pěkně dlouho. A musím říct, že jsem nebyla zklamaná. O snídani v Savoyi toho taky bylo napsáno už hodně. A hlavním negativním rysem je její cena. Pokud si dáte francouzskou snídani či anglickou, ztenčí to Vaši peněženku o nějaké čtyři stovky. Což je dost. Jenže. Z téhle snídaně budete živi skoro celý den. Někteří jedinci ji ani nedokáží spořádat (můj případ, kdy jsem lámala předposlední ořechový chléb v košíku s pečivem a lovila poslední zbytky másla to opravdu není). A když si spočítáte, že za café au lait či latté dáte v centru Prahy v průměru 70 kč, k tomu si připočtete čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávu a podobně, ta cena mi vážně nepřijde nijak přehnaná. V Savoyi si navíc pečou domácí croissanty, jedny z nejlepších co jsem v kavárně kdy jedla. V košíku domácího pečiva máte také samé výborné věci, hlavně doporučuji sladký ořechový chléb, od pobytu v Pikardii jsem lepší nejedla (doporučuji s máslem a solí). A propos máslo. Někde jsem četla polemiku nad tím, že máslo, ač farmářské (což je dobře), bylo ve vaničce zarovnáno (což je špatně), tzn. muselo být do vaničky dáno lehce povolené a pak zase ztuhlo, což naprosto muselo změnit jeho chuť. Ale prosím Vás, nehrajme si na hnidopichy a nedělejme z komára foodie velblouda. Aneb slovy filmu Kamarád do deště II. - " to ti tak žeru..."



Pokud zvolíte snídani anglickou, očekávejte skromnější porci (pro některé akorát) s toastem, pečenou slaninou, párkem, grilovanými rajčaty, smaženým vejcem,  domácím pečivem, máslem, šťávou z pomerančů a čajem s mlékem. A ovocem. Dle jídelního lístku Savoye sezónním. Většinou jsou to dvě půlky jablka, což mi příjde fajn, nemám chuť si dávat ovocný salát, mixovat chutě, ale zase, sto lidí...V čem bych ještě možná navrhovala inovaci, k anglické snídani mám ráda dušené houby, žampiony třeba, jen lehce s tymiánem a bude to dokonalé.
 
 
Já však osobně mám radši snídani francouzskou. Grilovaná francouzská klobáska merguezi s hranolkami sama vydá za dobý oběd, je pořádně masitá a skvěle ochucená. Pražská šunka, vajíčko natvrdo a sýr s modrou plísní je také velice dobrý start do nového dne. K tomu čerstvý máslový croissant, domácí pečivo, máslo, café au lait, šťáva z pomerančů a jablko. Ano, opět, asi je mají rádi :-) A to nejlepší nakonec. Smažený francouzský (tedy sladký) toast s javorovým sirupem. Čisté blaho, nechte si jej nakonec. V Savoyi mají prý i výborná "domácí" vejce do skla, nevím, nikdy jsem nezkoušela, ale vypadala lákavě, bohužel jsem již více sníst nedokázala :-)
 
 
Do Café Savoy lidé chodí na kávu, na zákusky, já však na líné snídaně s přáteli. Servis je výborný, prostředí je skvělé a příjemné, takže rozhodně doporučuji.
 
Café Savoy:
Vítězná 124/5
150 00 Praha 5
tel.: 257 311 562
 
 

1 komentář:

  1. Mňam, když vidím ty fotky mám pusu plnou slin! Do tohohle podniku se určitě mrknu :-)
    Na mém blogu právě probíhá giveaway, budu moc ráda, když se také zapojíš > http://www.chicoco.cz/2014/02/giveaway.html ♥

    OdpovědětVymazat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena